Wolność religijna w edukacji człowieka dojrzałego była tematem czwartej, ostatniej edycji naszych wirtualnych debat poświęconych wolności religijnej w edukacji.
Podczas spotkania rozmawialiśmy o:
- procesach desekularyzacji i indywidualizacji religii oraz modelach edukacji otwartej na pluralizm wartości i religii,
- znaczeniu wolności religijnej oraz sposobach edukowania do niej w odniesieniu do człowieka dojrzałego
- roli mediów oraz innych nauk, które kształtują osobistą i publiczną przestrzeń wolności religijnej każdego z nas oraz barierach stawianych religii we współczesnym świecie
Na pytania odpowiedzi udzielili:
- dr Iwona Zamkowska – wykładowca w Katedrze Neofilologii na Wydziale Filologiczno-Pedagogicznym Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu, autorka prac z zakresu kulturoznawstwa amerykańskiego, kultury i religii oraz pedagogiki oraz członek zarządu Stowarzyszenia „Głos Prześladowanych Chrześcijan”
- prof. dr hab. Stanisław Gałkowski – wykładowca w Katedrze Filozofii Wychowania Akademii Ignatianum w Krakowie, autor prac z zakresu etyki, antropologii filozoficznej, filozofii wychowania oraz filozofii społeczno-politycznej
- dr hab. Damian Guzek, prof. UŚ - wykładowca Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Medialnej na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego, autor prac z zakresu mediów i religii, sfery cyfrowej oraz kartografii nowych mediów
Debatę patronatem medialnym objęli: