Jak rozmawiać z nastolatkiem o wolności religijnej i w jaki sposób chronić jego indywidualne wybory dotyczące sfery wyznaniowej? Czy zastąpienie nauczania religii w szkole etyką to dobry pomysł? W jaki sposób rozwiązywać konflikty międzyreligijne w szkole i rodzinie oraz budować relacje oparte na dialogu? Czy organizacja szkolnych jasełek narusza neutralność światopoglądową i wreszcie czy neutralna szkoła to szkoła sekularna?
Na te i wiele innych pytań odpowiedzieli eksperci z zakresu edukacji w trakcie drugiej debaty online poświęconej wolności religijnej. Podczas kolejnego spotkania z serii skupiono się na życiu nastolatka, rozmawiając o współczesnych problemach i wyzwaniach. Dzięki praktycznej, interaktywnej formule prowadzenia dyskusji mogli wziąć w niej udział także słuchacze poprzez zadawania pytań. Debata była okazją dla szczególnej refleksji na temat wartości wolności religijnej dla każdego z nas, zarówno wierzącego, wątpiącego, jak i niewierzącego.
W debacie wzięli udział: