Przekazujemy zbiór materiałów edukacyjnych i informacyjnych dla nauczycieli i rodziców, które pomagają wprowadzić młodego człowieka do zagadnień wolności religijnej.
Przekazujemy zbiór materiałów edukacyjnych i informacyjnych dla nauczycieli i rodziców, które pomagają wprowadzić młodego człowieka do zagadnień wolności religijnej.
Ośrodek informacyjno-konsultacyjny ma służyć dotarciu do osób, które doświadczyły naruszenia wolności sumienia i religii, oraz ofiar przemocy na tle wyznaniowym. Zapraszamy do kontaktu.
Internetowa aktywna mapa naruszeń wolności religijnej przedstawia zgłoszone przypadki przestępstw oraz przejawów dyskryminacji na tle wyznaniowym. Jest stale aktualizowana, by dokładnie obrazować bieżącą sytuację w Polsce i na świecie. Pozwala to na zdiagnozowanie i rozpoznanie pełnej skali zjawiska naruszania wolności sumienia i wyznania, co umożliwia z kolei jego monitorowanie, podjęcie odpowiednich działań prewencyjnych oraz wdrożenie skutecznych mechanizmów reagowania. Rzetelne dane zebrane na mapie, zweryfikowane przez sztab ekspertów, służą upowszechnieniu wiedzy z zakresu dyskryminacji chrześcijan w Polsce oraz kształtowaniu i propagowaniu postaw społecznych, obywatelskich i patriotycznych. To ważny krok w kierunku uświadomienia opinii publicznej, że przemoc i dyskryminacja ze względu na wyznawaną religię stanowią rzeczywisty, aktualny i bliski nam problem.
Laboratorium Wolności Religijnej powstało z inicjatywy Fundacji Pro Futuro Theologiae działającej przy Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Naszym celem jest przeciwdziałanie przestępczości przeciwko wolności sumienia i wyznania oraz wszelkiej dyskryminacji na tle przynależności wyznaniowej poprzez dedykowane do odpowiednich grup działania prewencyjne i profilaktyczne, a także kształtowanie postaw społecznej nieakceptowalności prześladowań za przekonania religijne.
aktualności
idea
Działania
blogosfera
wolnościowa
Blogosfera wolnościowa stanowi przestrzeń internetowego dialogu i komentarza. Tu publikujemy materiały eksperckie, refleksje i wypowiedzi na temat m.in. ochrony wolności sumienia i wyznania oraz reakcje na bieżącą sytuację społeczną i polityczną. Zapraszamy do lektury i udziału w dyskusji!
Komentujemy na gorąco! Chcesz być na bieżąco z naszą aktywnością w mediach? Śledź nas także na Facebooku, Twitterze i YouTube.
#MDUOAP 2024 a (coraz bardziej) drażliwa kwestia obecności religii w polskiej przestrzeni publicznej
Przed nami kolejna edycja Międzynarodowego Dnia Upamiętniającego Ofiary Aktów Przemocy ze względu na Religię lub Wyznanie ustanowionego w 2019 r. przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych. Można śmiało rzec, że dla jednych dzień 22 sierpnia to po prostu kolejna kartka z kalendarza przypadająca akurat na końcowy czas wakacji letnich. Dla drugich, bardziej wtajemniczonych, to pewnie dobra okazja, aby z nutką sentymentalizmu po raz kolejny przypomnieć sobie coś z kart historii i okrasić […]
Gaslightingu ciąg dalszy - wokół prób dyskredytacji katolików
Najpierw znieważyć, a później próbować ośmieszyć - tak można podsumować narrację strony lewicowo-liberalnej w sprawie ceremonii otwarcia igrzysk olimpijskich w Paryżu. Choć na początku nie polemizowano z tym, że doszło do parodii “Ostatniej Wieczerzy” Leonarda da Vinci, to po pewnym czasie (to ważne zastrzeżenie) pojawiły się głosy, że ceremonia wcale nie nawiązuje do dzieła Leonarda da Vinci, lecz do obrazu “Święto bogów” Jana van Bijlerta. Bazując na tym argumencie, starano się przedstawić katolików, […]
Wiadomości z kraju i ze świata − sprawdź, co dzieje się wokół Ciebie.
sortowanie
#chcęwierzyć🧑 Zarówno uczeń wierzący, jak i niewierzący może, ale nie musi, uczęszczać na lekcje religii i etyki 🔎. Deklaracja uczęszczania na lekcje religii NIE JEST 📢 równoznaczna z deklaracją utożsamiania się z określonym św...
#chcęwierzyć⛪ Kościoły i związki wyznaniowe organizując lekcje religii w szkole (zgodnie z zasadą autonomii) same decydują ⚠️ o treściach przekazywanych na tym przedmiocie ✍️. Religia w szkole to nie tylko katecheza, lecz przede wszy...
#chcęwierzyć🔴 Lekceważenie praw wierzących rodziców i dzieci 👨👩👧👦 (stanowiących przytłaczającą większość społeczeństwa) nieuchronnie prowadzi do nieakceptowalnych w demokratycznym państwie konsekwencji 😥.🔴...
Na naszej stronie internetowej wykorzystywane są pliki cookies. Potrzebujemy Twojej zgody na zapisanie ich w ramach Twojego urządzenia. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat działania plików cookies, odwiedź Politykę prywatności Fundacji „Pro Futuro Theologiae”.
Pliki techniczne – te pliki cookies odpowiadają za prawidłowe wyświetlanie i działanie strony. Ich zablokowanie może powodować występowanie błędów w ramach naszej strony internetowej.
Pliki analityczne – w ramach naszej strony internetowej korzystamy z narzędzi analitycznych takich jak Google Analytics, umożliwiających nam weryfikację ruchu na stronie. Narzędzia te mogą wymagać użycia plików cookies.Zaakceptuj i zamknij
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.